tisdag 2 april 2019

Torsk recept bacon

Detta recept är populärt, enkelt och gott. Underbar smörstekt torskfilé med knaperstekt bacon, mjuka champinjoner, fin rödlök, färsk bladpersilja och livfull balsamvinäger. Servera torsken tillsammans.


Matbloggaren Madeléne Hansson bjuder på vad hon anser vara världens godaste torskryggsrecept. Mmm, äntligen en smarrig fiskrätt som inte tar mer än en halvtimme att laga! Detta goda och okomplicerade recept på stekt torsk med bacon är en riktig fullträff. Krydda med salt och peppar.


Strimla baconen och stek dem nästan knapriga. Smidig fiskrätt med god smak av bacon. Stöt tills du har ett klumpfritt mos. Torsken ska vara helt tinad när du. Tack för receptet nu är jag mätt. Förstek baconen och löken. Blanda samman alla ingredienser utom osten. Häll över fisken och sist strö över. Gott med potatismos - här ett rotsellerimos med potatis som får extra god smak av rotselleri. Var först lite skeptisk mot bacon till fisk men tji fick jag.


Torsk recept bacon

Enkelt recept på torsk i ugn som bakas tillsammans med knaperstekt bacon och svamp. Jag försteker både baconet och löken. Rimmad torskrygg toppad med knaperstekt bacon och bubblig sås. Jag planerar veckans matsedel.


Vänder och vrider på planeringen för att Tea ska äta så mycket som möjligt. Byter ut rätter, justerar recept och avfärdar. Våra torskrecept- från den klassiska kokta torsken med len äggsås till den exotiska thaipannan med torsk - kommer att ge dig ett bra bevis på att torskrätter. Baconet ger en lite rökig smak till den här fiskgratängen.


Torsk recept bacon

Torsk är inte bara en väldigt god fisk. Här hittar du hans mest populära recept till jul. Kycklingrecepten du inte vill missa! Bjud på en riktigt krämig torskgryta med bacon.


Så här gör du för att lyckas med rätten. Prova detta recept till helgen med ett glas vin till. Lägg i smord ugnsfast form. Smarrigt recept på torsk med frasigt täcke och citronsås, i detta recept används bland annat peppar, paprikapulver.


Många frågar efter mina gamla recept och det var mest recept på den här bloggen för några år sedan. Tina torsken i kallt vatten ca minuter. Receptet är varken min eller min mans.


Torsk recept bacon

Jag och min Anders har ett stort intresse för mat och goda viner och hoppas att denna recept - och vinblogg ska inspirera till. Vad skulle vi göra utan denna fantastisk torsk ? Köttet på torsken ska fortfarande. Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på. Skär bacon i mindre bitar och hacka lökarna och stek.


I det här receptet toppar vi fisken med stekta kantareller och bacon och serverar med sockerärter och läcker smörsås. Torskrygg är både lättlagat och festligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.