torsdag 25 januari 2018

Lacka skärbräda

Stort sortiment med träskärbrädor. Missa inte vår grymma rea under Black Friday. Den här posten kategoriserar jag både under utrustning och knivar eftersom skärbrädan är djupt kopplad till dina köksknivar.


Fick för några år sen en stor ordentlig (och dyr, gissar jag) skärbräda i ändträ. Jag tror att hela grejen var lackad.

Tvätta av skärbrädan med diskmedel och varmvatten så fort du är klar Dränk aldrig en träbräda i vatten och spola inte vatten på den längre än nödvändigt! Du kan lacka ytan men det är ett svårt projekt att få det snyggt. Nu har skärbrädan börjat bli sliten, och jag är lite inne på att ge den en ny. Men skulle det vara fel att vara traditionell, dvs slipa av den lacken.


Lacka skulle jag nog inte göra, ifall det lossnar flagor. Men eftersom man vanligtvis diskar skärbrädan efter användning så vet jag inte om det är något större problem.


Måla stjärnan med vit hobbyfärg, lacka sedan med klarlack.

Genom att sprutmåla dina möbler blir färgen jämn och felfri. Drömmer du om att ge hemmet ett ansiktslyft är det snabbt fixat med spraymålning. Välkända märkesvaror till kampanjpriser.


Finns bara kvar några dagar till! Större utbu bättre priser. Leta i flera butiker samtidigt. Det går naturligtvis även att lacka eller måla ett altangolv.


Vill du sedan ha bordet lackat - lacka det. Jag funderar på att betsa eller lacka. Förövrigt äter jag mycket grönsaker så det kan hända att jag kommer vilja integrera en skärbräda i synthen.


Slipningen Slipningen av bänkskivorna tog sjukt lång tid men jag tyckte det var viktigt att underlaget blev bra innan jag började olja. Spraymåla skärbrädorna och låt torka.


Det kan vara bra att lacka ett par gånger för att få en tålig yta. Skruva fast hjulen under bordets fyra ben. Jag har precis slipat ner ett Ikea Norden köksbord som är björk tror jag.

Har någon något tips om vad som är bäst att behandla det med så att det ser snyggt. Tips – så här tapetserar du hyllplan: Se till att hyllan är ren.


Lacka ytan med ett golvlack så blir den tålig och. Skärbräda, kr, Granit. Glans på lacken kan du välja själv beroende på hur du vill ha det. Lackar du det själv kan du stryka på hur pass tjock yta du själv tycker är.


Hitta De Bästa Erbjudanden Online! Spara - % På Online Shopping. Skar till en passande bit matta och klämde den mellan stänkskärmen och den lilla biten skärbräda.


Linolja Linolja framställs av linfrö vilka pressas antingen uppvärmt eller kallt, därav varm- eller kallpressad linolja. En kallpressad olja är ljus och ren. Vi lackerar om allt från köksluckor till möbler med hög precision.


När hela golvet är torrt är det dags att lacka. Rita med blyertspenna runt bordet. Klipp längs linjen eller använd rakbladskniv med skärbräda under tapeten. Vänta ett dygn innan du lackar tapeten.


Vi rekommenderar er att använda en skärbräda. Sitt eller stå aldrig på er arbetsbänk. Vi råder er att ni totalt undviker kontakt med starka kemikalier.


IKEA - BEHANDLA, Träolja för inomhusbruk, Skyddar träet både på ytan och djupet och ger en fin lyster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.