onsdag 20 november 2019

Keramik stengods

Stort sortiment inom möbler, inredning och köksartiklar till oslagbara priser. Handgjord keramik är en vardagslyx! Jag drejar i stengods och skickar inom Sverige. Stengods är en keramisk term.


Unika och signerade verk som är skapade för att glädjas åt, för ögat eller vid dagligt bruk.

Keramiken köper du direkt i. Lera som är bränd blir keramik, så lätt är det. Vill du veta vad som är skillnaden mellan lergods och stengods ? Klicka här så får du veta.


Torsdag - Fredag - Lördag 10. LILLA KERAMIKSKOLAN PÅ KERAMIKERNS SPRÅK Lergods Lågbränt gods med porös, sugande skärv. Jag är med i en grupp som delar verkstad med ugn. Men nu håller jag på att i.

Vit glasyr, oglaserad kant. För att se mer av vad jag har. Porslin och stengods, allt ifrån servisdelar till kompletta serviser. Komplettera din servis, bygg på din samling eller hitta din nya servis hos Bukowskis!


Här träffas både erfarna keramiker och nybörjare för att byta erfarenheter och kunskaper. All keramik i sortimentet drejas eller kavlas för hand i vår.


Assiett, skål och mugg i samma färger finns att köpa till. Frosttåliga planteringskärl och urnor i stengods för publika såväl som privata kunder.


Mitt material är stengods och porslin, högbrännande leror. Snygg inredning behöver inte vara dyrt. På Rusta hittar du allt du behöver för att förnya ditt hem i olika färger och mönster. Gemensamt för all keramik är att den är drejad för hand i vår verkstad som ligger i göteborg.


Varje produkt är unik och håller en mycket hög kvalitet. Hos oss hittar du inredning och utställning av kakelugnar. Ett vattentätt material som tål både diskmaskin och ugn.


Evigheten är skuren i stengods sägs det.

Med vår keramik och stengods är det enkelt att göra hemmet ännu vackrare. Höj helhetsupplevelsen till nästa nivå. Du hittar det stora urvalet här.


Dylika transformationer i mänsklig expansion är inte ovanlig inom konsterna - det är bara det att upplevelsen blir så påtaglig inom keramiken. Leijon hittar du produkter som keramik, kuddfodral, tapeter och brickor i skandinavisk design.


Målarläraren pratade om oljefärg, senare undrade jag varför keramik eller stengods ofta var så brun-grå-kanske-lite-blått? Rustikt elegant keramik med gammaldags känsla. Vas i stengods målad i flambéteknik från Rörstrand. Formgiven av Gunnar Nylund och målad av dekormålare Wedel.


Signerad Nylund Wedel Rörstrand. Argilla Krukmakeri gör handdrejat stengods och porslin till lyst eller. Visning och budgivning på nätet timmar om dygnet. Min keramik finns alltid att få tag på här hemma.


Jag arbetar mest i stengods och har hittat min egen stil. Jag gillar att blanda leran med annat material, som ex.


Jag har arbetat med keramik i över år och utbildade mig tidigt på Cappellagården som är en fantastik skola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.