onsdag 13 mars 2019

Sallad till laxrätt

Att fisk och grönsaker är bra och nyttigt att äta vet nog alla, så varför. Snabblagad sallad med kikärtor, fetaost och lime Sväng ihop en salt och matig sallad med kikärtor. Laxen, rosa och mil går hem hos hela familjen! Vill du äta en god och nyttig middag?


Här finns mängder av laxrecept - från krämig laxpasta till lax i ugn.

Potatissalla biffsalla kycklingsalla tonfisksalla veggiesallad. Perfekt till buffén och stora fester likväl. Sen hade jag tänkt att göra en mumsig grönsallad till. Ngn som har ngt tips på ngn god sallad inte den där vanliga med tomat gurka o sallad.


Sallad kan du enkelt göra riktigt lyxig! Till nyår, midsommar eller grillkvällen - här har vi samlat några av våra bästa recept på lyxiga sallader ! Det fanns då helt enkelt inget annat för mig att göra än att ge mig av till affären och införskaffa ingredienserna.


Servera salladen till laxen!

Supergod och fräsch sallad som kan kombineras med såväl fisk som kött eller fågel. Lägg alla ingredienser i ett mixerglas och mixa till en slät kräm. Recept på varma sallader.


Persika, mozzarella och gröna blad tillsammans med en god vinägrett på mangobalsamico gör salladen till ett gott och vackert inslag. En somrig sallad som passar året om till lunch, förrätt, till buffé eller lätt middag. Jag heter Henrik och är kock. Det finns mängder av variationer på sallader.


En fräsch och lätt sallad med tomater och fetaost att servera till middagen, eller en matig variant med potatis. Superenkel laxrätt med indiska smaker som passar fint såväl till vardag som helg. Laxen är även underbar att grilla. Matklubben hänvisar vi till gamla.


En lätthalstrad lax med en härlig rub till den vill jag ha en fräsch sallad så en fetaostsallad med vattenmelon och tomater är den godaste. Tack för receptet på denna underbart goda laxrätt. En god och snabblagad laxrätt som passar för både vardag och fest.


En härlig och nyttig sallad som passar perfekt till lax och skaldjur. Matig sallad med potatis, lax, lufttorkad skinka.

Med bloggen hoppas jag kunna hjälpa dig att laga enklare vardagsmat såväl som annorlunda recept till helg och. Den här goda salladen gör vi ofta till vardags eller till en buffé. Den kan också fungera som en liten förrätt.


Välj sallad efter tillgång och smak. Det var nog den godaste laxrätt jag ätit! Använde fryst mango som jag tinade till salladen. Fantastiskt god citronaioli!


Och självklart kan man servera laxen med ris eller pasta eller vad man nu vill ha till. Men jag tycker en matig sallad är såå gott till en laxrätt så här i. Finns det något mysigare än att samla vännerna kring en god och trevlig middag?


Vi har dukat upp några av våra allra bästa bjudrätter – till exempel. Här har vi samlat av våra populäraste matiga, mättande och näringspackade sallader. Gör sallad till huvudrätt med våra läckra recept!


Ta till vara på den och laga något lätt gott recept. Färsk lax är det bättre du lagar någon annan laxrätt med tycker jag. Den bästa salladen till vardag och fest. Fetaostsallad till buffén eller nyttig bulgursallad en vardagskväll?


Som tillbehör till en varm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.