fredag 22 mars 2019

Gjuta betongbord äntligen hemma

Hitta De Bästa Erbjudanden Online! Spara - % På Online Shopping. Som ett alternativ till bänk- eller bordsskivor i trä, sten eller laminat kan man gjuta en skiva i betong.


Innan du börjar: bestäm dig för hur ditt betongbord ska se ut. Ska det vara helgjutet eller vill du hellre gjuta en betongskiva och ställa det på ett par.

Nu är det dags att börja gjuta. Lägg formen på ett stabilt underlag där den kan ligga i fyra dagar. Använd vattenpass och se till att formen ligger vågrätt. Martin Timell gör ett snyggt betongbord.


Vill du göra ett eget bord med betongyta? Gör ett eget betongbord – Äntligen hemma. Björn Christiernssons ritning visar hur man kan gjuta ett eget soffbord i betong.


Betong bänk från grunden, gjuta.

Att gjuta din egen bänkskiva i. Del 1-handlar om att gjuta bänken i betong, göra formen mm. Här har vi samlat tips och trix på hur man enkelt och smart gjuter i betong. Vi delar gärna med oss av våra kunskaper om att gjuta i betong.


Ernst Kirchsteiger gjöt en bänkskiva till det nya köket och här visar han hur du gör. Så här kommer en bildregn med fina. Fixa ett falsk betongbord ! Gjuta bänkskiva i betong äntligen hemma. Funderar du på att gjuta en bänkskiva i betong till köket?


Ett av våra små sommarprojekt är äntligen klart. Ett betongbord, med målad lastpall och. Vi är några som tänker gjuta urnor.


Länken är till ” Äntligen hemma ” – sidan med betongbordet ! Annika Haglun Östhammar maj. Välkommen till min sida där jag tillverkar mina egna betong och marmorbord.


Själv letade jag länge efter ett snyggt betongbord att ha där hemma men inget föll. Väldigt osäker ifall detta är rätt subforum.

Jag är i startgroparna att gjuta en bordsskiva i betong. Har hittat en instruktion jag tänkte. Några olika betongbord som jag tillverkat själv. Gillar du att göra egna grejer?


Har du ännu inte provat att gjuta i betong? Det är både kul, kreativt och härligt kladdigt! Du hittar beskrivning och gör det själv instruktioner med förklarande fotografier som visar. Här hittar du bra tips när du ska gjuta med betong.


Du har kanske sett det på ”Sommar med Ernst” eller kanske” Äntligen hemma ”. Och så himla underbart att ha en “egen Ernst” hemma, det är det nog fler än jag som skulle vilja ha (även om jag är pysslig själv, haha)! Jag har länge varit sugen på ett betongbord och att gjuta en egen betongskiva.


Har kollat in såna bord på stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.