onsdag 6 mars 2019

Expansionsmassa

Expansionsmassa, vad vi i dagligt tal kallar snigeldynamit, tillhör de uppfinningar som använder sig av en långsam, kemiskt framkallad expansion. Med Demex undviks skador på omgivande objekt och bygg nader, vilket lätt kan uppstå med konventionell sprängteknik. Har du en stor sten på tomten du vill ta bort? Spräckt sönder stenar som varit upp till 5x5xm.


Dessutom massor av andra stenar som varit för stora att flytta på för hand. Start Förläggningsmateriel, förskruvningar, brandtätning Brandtätningsmateriel Samtliga fabrikat EXPANSIONSMASSA KABEL.


Skriv ut; E-nummer: 817. FRÅGA Hej;Vi har låtit borra en dricksvattenbrunn. Avtalet är reglerat i ett kontrakt med fast pris till ett visst djup, och därefter meter-pris. Altan-grenen, men jag provar här.


Jag ska bygga altan nu i vår. Ramverket kommer att vila dels på plintar i jor dels på. TILLÄGGSMASSAN består i samtliga fall i huvudsak av PRIMÄRVÄTE. Om stjärnan får tilläggsmassa från primärbildningen via en viss egenrotation, flyttas.


Expansionsmassa

Det är ju rätt dyrt att spränga, ett alternativ kan vara att knäcka sig ner med sån där expansionsmassa. Ophelia WigströmHej och tack för att di valt att ställa din fråga till Lawline!


Det finns två olika svar beroende på vart du har lämnat in telefonen, se. Vet inte om jag har hamnat rätt, men blir väl flyttad i så fall.


Till saken; Ska ge bort en USB-sten i present, men tycker den vanliga är lite opersonlig, så. Jag har gjort en liten minidamm och ska ha en vanlig sten med hål i mitten som "fontän" mitt i dammen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.