torsdag 30 november 2017

Äta cashewfrukt

Äta cashewfrukt

Kategorier: Äta, Resa, Smaksättare. Ett av det bästa med att resa är alla nya smaker! Dessa härliga nötter kan du äta som snacks direkt ur påsen, använda i matlagning(wok eller grytor).


Cashewnöten kommer från en Cashewfrukt. Det är en bökig process och det går bara en cashew på en cashewfrukt så det krävs många många frukter för.


Den minsta graviolan jag hittade var bautastor så den räckte både till att äta och göra juice 🙂 Graviola. Bönrörorna är gjorda på blackeyebönor och potatis och äts med bröd. Senare kommer min favorit: cashewfrukt och såklart pappas favorit mango. Många förvånas över att jag kan äta så mycket som jag gör och ändå hålla vikten.


Bilden nedan är på färsk cashewfrukt. Alla bananklasar har en bananblomma som man kan äta till gul curry. Eleverna fick smaka på thai basilika. De växer i träd och bildas på en cashewfrukt.


Men man kan inte äta bönan eller nöten utan. Testa även cashewfrukt (!)-juice och Guaran. Några foton från stranden i Bilene där jag tillbringat nyårshelgen. Jag blir sällan stressa.


Äta cashewfrukt

Utmärkt ställe för läsning och reflektion (och ett och annat bad). Hälsofördelar med cashewnötter. Pekan- och paranötter är allra fetast medan cashewnötterna är smalast. Kan man få samma näring genom att äta andra.


Den sistnämnda frukten visste jag inte hur jag skulle äta så jag frågade butiksägarinnan. En annan sak som jag oundvikligen, men därmed inte med behag, upptäcker är att människor i min omgivning faktiskt blir sjuka i de sjukdomar, som jag i Sverige.


Äta cashewfrukt

Slaktstämplarnas färg är godkänd av Livsmedelsverket och ofarlig att äta. I Bahiabukten rinner Paragua çu floden ut. Den är seglingsbar ungefär sjömil upp med vårt djupgående på m. Hitta unika boenden med lokala värdar i 191.


Passa alltid in med Airbnb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.