torsdag 24 augusti 2017

Olja ekbord vitt

Detta gäller vid oljning med vaxolja på massivt ekbord. Ni kan klicka på bilderna för att se större bilder). Tänk på att olja kan självantända. Vilken olja ska det vara till ekbordet?


Vad för slags olja ska men behandla ett oljat ekbord med? NÄSTA Drömmer om ett vitt trägolv. Hur du oljar in ett ekbord – steg för steg.


Trä är ett naturligt material med ett vackert utseende som gör sig väldigt bra för möbler och inredning. Dock så funderar jag på vilken typ av olja man ska använda. Gammal teknik, färg, pigment, olja och vax gör underverk med trötta byråar och slitna bord.


Inred ditt hem i vitt, nött och nytt. Slipningen Slipningen av bänkskivorna tog sjukt lång tid men jag tyckte det var viktigt att underlaget blev bra innan jag började olja.


Handla enkelt och smidigt på nätet med hemleverans till hela Sverige. Jag föredrar olja framför lack. Det lutar åt hårdvax rätt mycket, eller vitbets men är osäker på om jag verkligen vill ha det så vitt. Intresserad av att måla mitt massiva ekbord.


Vi lägger stor vikt vid hållbara val genom att planera och utreda väl innan renovering. Vi har just köpt ett oljat ekbord.


Jag insåg snabbt att inoljningen från butiken måste bättras på om det ska stå emot ungarnas slabb. Frågan är hur bra oljan tar åt sig. Jag har ett oljat ekbord som jag är kräkless.


Olja ekbord vitt

En del möbler har ju olja som är som lack. Satin Oil White och på slitna ytor används Satin Oil blandat med den kulör som använts vid grundbehandlingen. Lägg på flödigt låt torka någon timme torka sedan av. Har själv ett gammalt ekbord.


Oljar aldrig ek,bara skurar. Skall olja ett bord i vad som ska vara tillverkat av massiv ek. Kan man ta vanlig olja funkar det lika bra? Riskerna vid IVF har minskat. Olja in bänkskiva m matolja? Extra tunn olja som tränger djupt in i träet och bevarar dess naturliga karaktär. Ytan blir vattenavstötande men kan andas. Handgjorda möbler skapade av duktiga designers. Bygg 7:an är standard vid nybyggen och hyresrätt-renovering.


Stort sortiment inom möbler, inredning och köksartiklar till oslagbara priser. Det har blivit några fula fettfläckar på vårt ekbord. Någon som har ett tips på hur man bäst får bort dem? Måste man slipa och olja om hela bordet?


Boning är en ytbehandling med vax eller olja som ger bl a träytor ett skyddande ytskikt, utan att träets porer stängs helt. Många tänker säkert i första hand. Ju bättre man sköter desto mindre är risken för fläckar osv. Ekbord med stolar från alla.


Vid intresse får ni gärna kontakta mig via mejl. Kan fräschas upp ytterligare genom att olja in det vilket jag själv. Du kan slipa hela annars och olja sen.


Olja ekbord vitt

Din mobel ar ytbehandlad nar den levereras sa du kan anvanda mobeln direkt utan atgard. Torka av pa vanligt vis om du spiller, vatska. Linoljan är den vanligaste oljan och ett utmärkt val vid oljning av trä. Men den finns i olika former.


Olja ekbord vitt

Rå linolja är en klassiker. I begränsad omfattning tl ytan värme. Marie Säng Metall Vit 180X200.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.