fredag 2 juni 2017

Ananassås dessert

Såg att någon frågat efter recept på en ananassås hon fått på restaurang. Det fick mig att tänka att jag också kunde fråga efter några recept jag så. Skiva kasslern och skär bort kanterna. Vispa grädde och chilisås med elvisp till lagom tjocklek.


Lägg kasslerskivorna i en smord ugnsäker form.

Spara ananas som du inte använder i kylen att njuta som frukt eller till dessert. På en bädd av ris blandat med grönsaker placerar vi kassler och ananas.


Såsen med vispad grädde, chilisås och sweet chili smälter ut över gratängen och ger. Jag har haft en idé på en dessert några månader nu. Till den här moussen serverade jag kokospudding, kräm på kokosmjölk, ananassås.


Vit chokladkladdkaka med ananastopping. Blanchmange med Ananassås, se MRS. Flytande konsistens: Ananassoppa, se MRS.

Sauterade grönsaker med Momas sötsura ananassås. Varm crepes med vit och mörk choklad serverad med inkokta päron och vaniljglass. Friterade anka med ananassås 130kr. Serverar desserten och inväntar responsen!


Kung Markattas Mango och ananassås – supergott! Wokad kycklingfilé med ananassås och ris. Vad sägs om små YumYum rätter och dessert : STOR YANGMENY 8. Inlägg om ananassås skrivna.


Matklubben, här finns massor med recept på kall ananassås ! Dessert Jordgubbar med gräddmjölk. Blodpudding, rökt kyckling och lingonsylt. Snabb och god lax, gör såsen i god tid!


Vegetariskt: Grönsakspuckar, chili- och ananassås, stekt kulpotatis. Kyckling serveras med ris och curry och ananassås. Fredagsspecial 109:- inkl. Elin hade gjort smarrig romsås (den åt jag mest av, måste fråga efter recept) men även en god citronsås och ananassås (denna smakade jag aldrig av) Rebecca var.


Långt bort från den stora staden Mazar-i-Sharif, i den yngsta och fattigaste provinsen, Sari-Pul utgör ett antal svenska soldater ISAF:s och PRT Mazar-i-Sharifs.

Både sill, god plockmat och tårta till dessert. Så grillar du säkert med gasol. Många föredrar gasolgrill framför kolgrill och fördelarna är uppenbara.


Rökt kalkonbröst med ananassås, Rökt fläskfilé. Smedjans kallrökta lax med hovmästarsås. Köket bjuder alla gäster på dessert i dag. Välkomna önskar Micke, Linus och Sofia Catering.


Receptsamlingar Ingrediens. Stenkoll på ingredienserna du har hemma, men ingen aning vad du ska laga? Här hittar du alla våra recept listade på ingredienser. Ananassås Koka ananaspurén med strösocker, glykos och pektin i ca 3-min tills det börjar tjockna.


Choklad och dessert med fokus på högsta kvalitet. Ett litet sent Godmorgon skulle jag kika förbi och säga men det har ju redan blivit lunchtid.


Efter den traditionella äggmålningen så var vi inte färdiga med. Kokt fiskfile` serveras med curry- och ananassås, samt ris. Isterband serveras med dillstuvad potatis och rödbetor.


Restaurang Rutgers meny Måndag Alt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.