fredag 7 april 2017

Fetaostkräm till grillat

Vad äter ni till allt grillat i sommar? En av många favoriter jag har är fetaostkräm. Det är enkelt att göra och går att variera med olika smaker. En lättlagad och frisk yoghurtsås, gott som tillbehör eller dipp.


I dagsläget levererar vi inte till ditt valda postnummer. Däremot kan du köpa våra färdigpackade matkassar. Världens enklaste och godaste tillbehör! Krämen är som sagt enkel att göra.


Supergott till grillat eller bara för att avnjuta på smörgåsen. Här är rörorna som tar det grillade till nya höjder. De här tre från Ulrikas hälsokök gör du på tio minuter. Smakrikt, enkelt och supergott!


Fetaostkräm till grillat

Hummus, paprikaröra och fetaostkräm – här är tre smakrika röror som passar lika bra till grillat och buffébordet som till grönsaksdipp. Fetaost och matyoghurt blandas till en krämig röra som passar till det mesta.


Lime och citron ger extra skjuts och färska örter som. Går dessutom snabbt att göra! Serveras med en fetaostkräm med härlig sälta som förhöjer smakerna. Välj vilken samling du vill spara "Grönsaksspett med fetaostkräm " till.


Fetaostkräm till grillat

Tre goda röror som är enkla att göra. Pestokräm, basilika- och fetaostsås samt ajvarpesto. En len och krämig fetaostkräm som du gör på nolltid med bara ingredienser. Sommartid finns läckra svenska rödbetor att servera som tillbehör till grillat.


Fetaostkräm till grillat

Ja, ibland finns även färdigkokta rödbetor i livsmedelsbutiken, och då lagar du. Forma rödbetsblandningen till st lika stora. En kanongod kräm med tydlig smak av fetaost. Jag serverar den gärna till grillat och lammstek och nu senast till kryddiga köttbullar.


MELONSALLAD MED PINJENÖTTER OCH RÖDLÖK. Ruccolabäd gurka, tomat. Kalla såser passar bra till grillat. God att dippa grönsaker i, men också fin till grillat.


Här kan vi återigen kombinera våra viljor på ett bra sätt – Fetaostkräm ! Vansinnigt enkelt och gott. Grillade färsbiffar med äppeltzatziki. Tryck nedan för att komma till receptet!


Fantastiskt god fetaostkräm som passar att serveras till de flesta rätter. Lika god vid lax, kyckling eller grönsaksbiffarna. Idag hade jag tänkt att ni skulle slippa förstoringsglas, men jag vet inte riktigt hur jag ska få bokstäverna större. Receptet fick jag från en vän som.


På högstadiet brukade jag sätta ihop. Ja, det har grillats ikväll igen och av någon anledning så blir det inte att jag gör någon "vanlig" sås till grillad mat utan det blir för det mesta. God eftermiddag allesammans. Denna lovade jag iallafall att skiva om tidigare – den åt vi till ajvarjärparna häromdagen.


Här hittar du de bästa grillrecepten som gör den grillade fisken, kycklingen, köttet och grilltillbehören ännu godare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.