torsdag 14 oktober 2021

Vitolja furu

Det finns många sätt att behandla sina furu - eller grangolv. Många är ute efter den blekt vita ”såpade” känslan, men hur gör man för att få ett snyggt.


Ett vitoljat och lutat furugolv från Rappgo. Beställ enkelt och smidigt på nätet hos Golvpoolen. Svensktillverkad 1-stavsparkett Mörkaskog i furu.


Ett ljust furugolv som passar utmärkt i skandinaviska hem.

Se här och beställ helt fraktfritt på nätet. Norrgavels möbler tillverkas mestadels av ek, björk, bok och ask. Vi använder främst öppna ytbehandlingar (såpa, olja, vitolja och äggoljetempera).


Bets och betsa: Bets tränger in i träet, så det absolut får inte finnas kvar lack. Jag tror inte det går jättebra, furu ändrar färgen mycket som det åldras. Nyinlagt furugolv slipat och vitoljat.


Jag ringde Herdins som sa att jag kunde lägga på den andra gången med vitolja istället för transparent olja. Jag vill ta bort den gula färgen och tänkte behandla det för att få en vit.

Classic vit furu Classic är golvet som en gång gjorde Baseco känt över världen. På lager: Beställningsvara. Detta golv är inte behandlat med vitlut i grunden utan enbart vitolja. Det är traditionellt behandlat med lut och vit olja som ger ett naturligt ljust.


Synd att det är så mycket dyrare än oborstad furu, speciellt om det är så dåligt som försäljaren utmålade det, "stilettklackarnas golv"! Jag har ett gulnat kökstak i furu som jag tänkt att ljusa upp, det blir väl inte så kul kan jag tänka.


Denna pin hittades av Joline Speziali. Hitta (och spara!) dina egna pins på Pinterest. Lågt pris på plankgolv i furu. Köp billigt furuplank med lut och vitolja.


Golvet behandlas efter slipning med naturell lut för att sedan oljas in med vitolja. Ett rum får ljus och rymd av ett nytt övergolv i furu som sedan kan. Douglasgran, Pseudotsuga menziesii, odlas i Sverige och Tyskland men kan också påträffas vild.


Skillnaden mellan gran och furu ligger i färgen och vikten. Handgjort massivt träbord. Skivan är delad i massiv fingerskarvad furu behandlad med vitolja och har två stilrena mörkgrå stålben. Jämför priser och läs recensioner på Golv.


Vitolja ger ett effektivt.

Välj butik för lagerstatus. Furu : Läs mer Fler produkter i samma kategori. Klicka här för att se aktuellt pris.


Slipningen Slipningen av bänkskivorna tog sjukt lång tid men jag tyckte det var viktigt att underlaget blev bra innan jag började olja. Behandlingen ger en rustik känsla som framhäver det massiva.


Antik vit furu Basecos vita antikbehandlade golv är strukturborstat, vitpigmenterat och mattlackat. Ett genuint furugolv har en naturlig aura av skog över sig som få andra träslag kan förmedla.


Stugstil Stuga Färger Hem. Våra lutade och vitoljade golvtiljor bevarar denna naturliga. Jag har ju lovat alla er som undrat en beskrivning för hur vi behandlat trägolven, so here we go. Istället för att luta och vitolja.


Min idé är att slipa golvet med riktiga maskiner sen måla på vitolja eller vit lack och sen att det är klart samtidigt som det är fint och håller sig så i. Jag har lagt ett massivt furugolv med struktur i kök o hall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.