tisdag 18 juni 2019

Grillbänk i betong

Här är bilder som visar steg för steg hur vår grillbänk utformades. Jag utvecklade idén till vår egna bänk. Betongen har legat årvis i källaren och väntat på att få bli bänkskiva.


Bara tanken av släpvagnar. En praktisk och stabil grillbänk med hål i bänkskivan för klotgrillen underlättar middags­bestyren.

Fyll på mer betong, jämna till. Så gjuter du en grillbänk – steg för steg - Fixa. Nu är egentligen bästa säsongen att börja med att gjuta i betong och det finns hur många idéer som. Från början var min tanke att gjuta bordsskivan i betong, den tål både värme ifrån grillen och stå ute.


Funderar du på att gjuta en bänkskiva i betong till köket? Eller kanske gjuta bordsskiva eller säte till pall? Du kommer inte att ångra dig! Ta del av vår stora guide och beställ.

Att gjuta själv i betong börjar bli populärt. Här hittar du bra tips när du ska gjuta med betong. Du hittar beskrivning och gör det själv instruktioner med förklarande fotografier som visar. Og hvis du støber det i beton, holder det i mange år.


Se her, hvordan du laver det! BetongDesign har originella bänkskivor med personlig prägel. Vi har bord och hoar av betong i snygg design. Min man har gjort en grillbänk som står på vår "kvällsuteplats".


Vi valde att göra en lite högre bänk som fungerar som arbetsyta och där man kan förvara. Att läsa om denna grillbänk. Ernst Kirchsteiger gjöt en bänkskiva till det nya köket och här visar han hur du gör.


Genom att anpassa storleken på bänkarna efter platsen blir det extra lyxigt. Hobbyfärger, gips, kalkfärg och gjutformar, ytbehandlingar till betong, latex, rtv-silikon till konstnärsmaterial som oljefärg, akrylfärg, akvarellfärg. Jag fixade en bänk av en grov ekplanka som jag lade på stora betongstenar och jag gjorde några trampstenar i betong.


Jag fick då en ide som jag såg i tidningen Hus och Hem Snickra där de hade byggt en grillbänk. Bygg egna sittbänkar för altanen och trädgården i trä och betong.

Gjuta en bordsskiva i betong. Som ett alternativ till bänk- eller bordsskivor i trä, sten eller laminat kan man gjuta en skiva i betong. Snart är den här-grillsäsongen!


StyleRoom är Sveriges största inredningscommunity och visar inspirerande bilder från. Det svåra är ofta att få till en gjutform i ett material som lämpar sig för uppgiften, och en form som passar det du.


Gjuten grillbänk, Pris:Kontakta AllBetong i Östergötland för offert. Hitta denna pin och fler på Molds av DIY Furniture Studio.


Här tänker jag presentera min bästa betong produkt jag nånsin gjort! Dock gäller krav på sortering, som här mellan exempelvis betong, trä, järn. Vi kollar in Lillos nya skola sen bygger vi en grillbänk :-).


Att bygga en grillbänk - Vlogg. Hur du gjuter bänkskiva i betong - Stenbolaget. Vad säger ni om krukor, skålar, vattenba fontäner. Med en stor borste river du av ytan i bruket för att få den jämn.


Grillbänk inkl Weber cm. Doppa i rent vatten och borsta ytan som du vill ha den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.