fredag 5 april 2019

Kall bearnaisesås stavmixer

Missa inte vår grymma rea under Black Friday. Hitta De Bästa Erbjudanden Online! Spara - % På Online Shopping.


En hemgjord kall bea är bra mycket godare än dom köpta och superenkelt är det också. Med en mixer är det här receptet på béarnaisesås lätt att lyckas med. Att göra sin egen béarnaise imponerar på många. Stavmixer funkar vid större satser.


En lättlagad kall bearnaise. Bearnaisesås lagad med kallt smör blir som vanlig hemlagad Bearnaise. Hollandaisesås med stavmixer. Låt stå kallt så blir det en go tjock, kall bea!


Igår lagade jag min livs första bearnaisesås. Om du inte har någon stavmixer. Ta då äggulor istället för ägg. Klassisk bearnaisesås som är underbart god.


I det här receptet är momenten något förenklade så du snabbt får ihop din favoritsås. Hemmagjord kall bearnaisesås, en helt fantastisk kall sås som passar väldigt bra till en bit kött eller kyckling. Utmärkt till grillkvällen. Eftersom jag är ganska klen i min visp-arm så löste jag det genom en stavmixer -vispen och det fungerade perfekt.


Béarnaisesås med stavmixer. Kan serveras varm och kall. Recept på kall béarnaisesås. Enkel kall sås med béarnaisesmak som du gör på minuter.


Tommy Myllymäki visar steg för steg hur du slår en perfekt bearnaise! Spela klippet för att se hur du enklare lyckas. En perfekt bearnaisesås handlar om att hitta rätt balans. Kall eller varm – en härlig sås.


Kall bearnaisesås stavmixer

Allra bäst konsistens tycker jag att man får genom att använda stavmixer med. Delbetala i upp till månader. Godaste såsen till grillat som du snabbt rör ihop. Den är verkligen helt makalöst god!


På bilden nedan har jag serverat såsen ed. Det är en ganska enkel sås att göra själv men där är en del moment så när jag själv gör bearnaisesås brukar jag. Barnsligt enkel och god bearnaisesås till sommarens grillmat. Tillsätt sedan antingen citronsaft eller "dragonlagen" om bearnaisesås.


Smaka av med salt och eventuellt mer syra. Så här enkelt är det att göra majonnäs om man har en stavmixer ! Hemgjord bearnaisesås jag lovar du. Jakt med Bissjöskogens Kalla.


Kall bearnaisesås stavmixer

Jag tycker bearnaisesås är godast när den är kall och tjocknat sådär ni vet. De redskap du behöver är en kastrull, en stavmixer och en bunke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.